hit counter

2025 දෙසැම්‍බර් මස 22 වන සඳුදා

2025 දෙසැම්‍බර් 23, පෙ.ව. 12:18



ජනවාරි 5 වැනිදා සිට ආරම්භ වන විෂයමාලා ප්‍රතිසංස්කරණවල ලිංගික අධ්‍යාපනය ස්වාධීන විෂයයක් ලෙස එකතු නොකරන බව අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශ ලේකම් නාලක කළුවැව පැවසීය.

පසුගිය මාස කිහිපය තුළ මෙම මාතෘකාව පිළිබඳ සංවාදයක් මතු වී තිබිණි.

ළමා අපයෝජනය සහ ප්‍රමාණවත් දැනුවත්භාවයක් නොමැතිකම වැනි සමාජ ගැටලු ප්‍රමාණවත් නොවන ලිංගික අධ්‍යාපනයෙන් පැන නගින සැබෑ ගැටළු බව හඳුනා ගන්නා අතර, පුළුල් ප්‍රතිසංස්කරණ සමඟ එය සම්බන්ධ කිරීම වැරදි තොරතුරු ඇති කළ හැකි බවත් මාතෘකාවේ සංවේදී ස්වභාවය හේතුවෙන් සමස්ත ප්‍රතිසංස්කරණ වැඩසටහනම යටපත් කළ හැකි බවත් කළුවැව පැවසීය.

සෞඛ්‍ය විද්‍යාව වැනි විෂයයන්හි සංරචක ලෙස ලිංගික අධ්‍යාපනය දැනටමත් පවතින අතර එය පවතින ස්වරූපයෙන් හෝ සුළු වෙනස් කිරීම් සහිතව අඛණ්ඩව පවතිනු ඇත.

එය ප්‍රතිසංස්කරණ න්‍යාය පත්‍රයේ කේන්ද්‍රීය අවධානයක් නොවන බව කළුවැව පැවසීය.

වත්මන් ශිෂ්‍ය කණ්ඩායම සඳහා දැනටමත් මුද්‍රණය කර ඇති මොඩියුලවල මෙම මාතෘකාව පිළිබඳ කිසිදු නව අංගයක් ඇතුළත් නොවන බව නියෝජ්‍ය අමාත්‍ය ආචාර්ය මධුර සෙනෙවිරත්න පැවසීය.

කෙසේවෙතත්, වයසට ගැළපෙන ලිංගික අධ්‍යාපනය ස්වාධීන විෂයයක් ලෙස නොව පවතින විෂයයන් තුළට ඒකාබද්ධ කිරීමට අපේක්ෂා කෙරේ.

එය සිවිල් අධ්‍යාපනය, නීතිය සහ සෞඛ්‍ය සහ ශාරීරික අධ්‍යාපනය තුළ ඇතුළත් කෙරෙනු ඇති අතර, එයින් අදහස් කරන්නේ කායික විද්‍යාව, ව්‍යුහ විද්‍යාව, නීතිමය දැනුවත්භාවය සහ සෞඛ්‍යය ආවරණය වන අදාළ අන්තර්ගතයන් වෙනම ප්‍රවාහයක් ලෙස පවතිනවාට වඩා පුළුල් විෂයමාලා රාමුවක් තුළ එක් අංශයක් සාදනු ඇති බවයි.

එදිනෙදා නීතිමය සහ සිවිල් දැනුවත්භාවයේ කොටසක් ලෙස ලිංගික අපරාධ පිළිබඳ මූලික තොරතුරු ඇතුළුව සිසුන්ට පරිපූර්ණ අවබෝධයක් ලබා දීම මෙහි අරමුණ බව ආචාර්ය සෙනෙවිරත්න පැවසීය.

විෂය මාලාව තවමත් සංවර්ධනය වෙමින් පවතින අතර, ගුරු පුහුණුව සමඟ ක්‍රමයෙන් වෙනස්කම් හඳුන්වා දෙනු ලැබේ.

විෂයමාලා සංවර්ධනය ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනය විසින් අධීක්ෂණය කරනු ලබන අතර, අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ විෂය අධ්‍යක්ෂවරුන් අධ්‍යාපන ප්‍රකාශන දෙපාර්තමේන්තුව හරහා මුද්‍රණය කරනු ලබන මොඩියුල සැලසුම් කිරීම සඳහා දායක වන බව ඔහු පැහැදිලි කළේය.

කෙසේවෙතත්, මාතෘකාව සම්බන්ධයෙන් අමාත්‍යාංශයේ වෙනම ප්‍රවේශයක් තිබියදීත්, මනෝවිද්‍යාඥයන් පුළුල් ලිංගික අධ්‍යාපනය සඳහා ප්‍රබල තර්ක සපයයි.

දිගුකාලීන අධ්‍යයනවලින් පෙනී යන්නේ මුල් ළමාවියේ සිට වසර ගණනාවක් පුරා දරුවන්ට අඛණ්ඩ, වයසට ගැළපෙන අධ්‍යාපනයක් ලැබෙන විට ඔවුන් ලිංගික හිරිහැර සහ ප්‍රචණ්ඩත්වය පිළිබඳව වඩාත් දැනුවත් වන බව යැයි මනෝචිකිත්සක වරුණි ප්‍රනාන්දු පැවසුවාය.

මෙයින් අදහස් කරන්නේ අපි කුඩා කල සිටම සංවේදනය සහ කැමැත්ත ඉගැන්විය යුතු බවයි.

සැබෑ අවස්ථාවන්හිදී ගෞරවනීය හැසිරීම් හඳුනාගැනීමට දරුවන්ට මඟ පෙන්වන විට, එය අනවශ්‍ය උසුළුවිසුළු කිරීම සහ නව යොවුන් වියේ පසුවන්නන් කැමැත්තෙන් තොරව සමීප රූප බෙදා ගැනීම වැනි ගැටළු වළක්වා ගැනීමට උපකාරී වන බව ප්‍රනාන්දු පැවසුවාය.

ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය විසින් නිකුත් කරන ලද පර්යේෂණ පාදක මාර්ගෝපදේශ මගින් අවධාරණය කරනුයේ මාපියන්ට සහ ගුරුවරුන්ට පහසුවෙන් යෙදිය හැකි වයසට ගැළපෙන භාෂාවක් භාවිත කරමින්, කුඩා කල සිටම ශාරීරික ස්වාධීනත්වය, සීමාවන් සහ ඩිජිටල් කැමැත්ත පිළිබඳ දරුවන් ඉගෙන ගත යුතු බවයි.

බොහෝ දරුවන් ලිංගික අපයෝජනයට මුහුණ දෙන, බොහෝ විට පවුල දන්නා පුද්ගලයන්ගෙන් සහ ඉතා කුඩා දරුවන් අපහසුතාවන් හඳුනාගැනීමට හෝ සන්නිවේදනය කිරීමට නොදන්නා ශ්‍රී ලංකාවේ මෙය විශේෂයෙන් වැදගත් වන බව ප්‍රනාන්දු පැවසුවාය.

ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානයේ මාර්ගෝපදේශ මගින් සහාය දක්වන පුළුල් ලිංගික අධ්‍යාපනයක්, පිරිමි ළමුන්ට තමන්ව පාලනය කර ගැනීමට නොහැකි වීම හෝ හිරිහැර වැළැක්වීම සඳහා ගැහැණු ළමුන් වගකිව යුතු වීම වැනි මිථ්‍යාවන් ශක්තිමත් කිරීම නැවැත්වීමට ද උපකාරී වන බව ප්‍රනාන්දු පැවසුවාය.

අන්තර්ජාලය හරහා නුසුදුසු සහ ලිංගික අසභ්‍ය අන්තර්ගතයන්ට ළමුන් දැනටමත් බොහෝ විට නිරාවරණය වී ඇති අතර, එවැනි අන්තර්ගතයන් ගවේෂණය කිරීමට සහ ඉගෙන ගැනීමට ස්වාභාවික කුතුහලයක් සහ පෙළඹවීමක් තිබිය හැකිය.

එවැනි වාතාවරණයක් තුළ, අනාරක්ෂිත අත්හදා බැලීම්වලට සම්බන්ධ වී හානිකර මූලාශ්‍ර මත විශ්වාසය තැබිය හැකි දරුවන්ට ලිංගික අධ්‍යාපනය ආරක්ෂිත අවකාශයක් සහ නිසි මග පෙන්වීමක් ලබාදිය හැකි බව කථිකාචාර්ය සහ මනෝවිද්‍යාඥ ස්ටාර්රිනා පෙරේරා පැවසුවාය.

පාසල්වල වයසට ගැළපෙන ලිංගික අධ්‍යාපනය මඟින් ආරක්ෂාව, කැමැත්ත සහ සීමාවන් පිළිබඳ දැනුවත් ආකාරයකින් දරුවන්ට ඉගැන්වීමෙන් මෙය වළක්වා ගතහැකි බව ඇය තවදුරටත් පැවසුවාය.

ලිංගික අධ්‍යාපනය ඉතා ඉක්මනින් ආරම්භ කළ හැකිය.

වයස අවුරුදු 3 සිට 6 දක්වා දරුවන්ට ශරීර කොටස්වල නිසි නම්, ආරක්ෂිත හෝ අනාරක්ෂිත ස්පර්ශයන් මොනවාද සහ වැළඳ ගැනීම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම වැනි මූලික කැමැත්ත ඉගැන්විය හැකි බව පෙරේරා පැවසුවාය.

වයස අවුරුදු 7 සිට 11 දක්වා, ලිංගික අධ්‍යාපනය වැඩිවිය පැමිණීම, ශාරීරික සීමාවන්, හිරිහැර කිරීම, සම වයසේ මිතුරන්ගේ පීඩනය සහ අන් අයගේ පුද්ගලික අවකාශයට ගරු කිරීම ආමන්ත්‍රණය කළ යුතු බව පෙරේරා පැවසුවාය.

නව යොවුන් වියේදී, ආකර්ෂණය, හැඟීම්, කැමැත්ත, ඩිජිටල් ආරක්ෂාව සහ වගකිවයුතු මාර්ගගත හැසිරීම ආවරණය වන පරිදි පාඩම් පුළුල් කළහැකි බව ඇය පැවසුවාය.

ලිංගික ක්‍රියාකාරකම් දිරිමත් කිරීම නොව, දරුවන්ට ආරක්ෂිතව සිටීමට සහ දැනුවත් තේරීම් කිරීමට දැනුමෙන් සන්නද්ධ කිරීම මෙහි අරමුණ බව පෙරේරා වැඩිදුරටත් පැවසුවාය.





ලිපිය සමග සම්බන්ධ නවතම පුවත්: